Beste patiënten,

Om de continuïteit te verzekeren en de wachttijden te verminderen werken we binnen onze praktijk enkel op afspraak. Een afspraak kan u telefonisch aanvragen tussen 8:00-16:00 of direct inboeken via onze website.

Hoewel wij ons best doen om u zo snel mogelijk te zien op onze raadpleging, kan het voorkomen dat alle afspraken voor een bepaalde dag reeds volzet zijn. Zeker in de winterperiode is het met momenten zeer druk. Wij begrijpen dat dit soms voor ongemakken kan zorgen.

Helaas zien we regelmatig dat er afspraken worden gemaakt, waarbij de persoon niet komt opdagen zonder te annuleren. Het kan uiteraard gebeuren dat u door omstandigheden niet kunt komen, maar om iedereen zo goed mogelijk te helpen vragen wij u rekening te houden met de volgende huisregels:

Annuleren van een afspraak

Gelieve uw afspraak telefonisch te annuleren via onze secretaresse. Om ervoor te zorgen dat deze afspraak opnieuw ingepland kan worden voor een andere patiënt, vragen wij u om de dag voordien de afspraak af te bellen.

Gemiste afspraak

Indien u afwezig was op de ingeboekte afspraak, dan wordt dit genoteerd in het dossier. Bij een volgend bezoek zal u een extra 5 euro worden aangerekend voor het gemiste consult.

Te laat komen

Om lange wachttijden te voorkomen vragen wij u om op tijd voor uw afspraak aanwezig te zijn. Voor iedere afspraak wordt 15 minuten tijd voorzien.

Indien u minder dan 10 minuten te laat bent, kunt u nog door de dokter gezien worden. Houdt er dan wel rekening mee dat dit consult korter zal duren.

Bent u meer dan 10 minuten te laat, dan blijft er helaas te weinig tijd over voor het consult. U zal dan een nieuwe afspraak moeten inplannen. Ook dit wordt genoteerd in het dossier en bij een volgend bezoek zal u een extra 5 euro worden aangerekend voor het gemiste consult.

Herhaaldelijk afwezig/te laat

Wanneer u 3 keer niet bent komen opdagen of te laat was op uw afspraak, zijn wij genoodzaakt u uit te schrijven uit onze praktijk.

Deze huisregels zijn erop gericht om onze dienstverlening voor al onze patiënten te kunnen verbeteren. Wij hopen dan ook op uw begrip en medewerking.